Xunta e universidades apostan por exames telemáticos cun terzo das familias galegas cunha conexión deficiente
Conseguir o título universitario detrás dunha pantalla: ese parece que vai ser o reto dos universitarios galegos. A decisión non é definitiva, pero todo apunta a que tanto o Goberno de Galicia como as tres universidades (Universidade de Santiago de Compostela, Universidade da Coruña e Universidade de Vigo) inclínanse por facer oficial o luns a decisión de suspender a presencialidad.
Conseguir o título universitario detrás dunha pantalla: ese parece que vai ser o reto dos universitarios galegos. A decisión non é definitiva, pero todo apunta a que tanto o Goberno de Galicia como as tres universidades (Universidade de Santiago de Compostela, Universidade da Coruña e Universidade de Vigo) inclínanse por facer oficial o luns a decisión de suspender a presencialidad.
Desta forma, o regreso ás aulas este curso supón un imposible e moitos alumnos estarán pendentes de obter a súa licenciatura por medio duns exames que poden ser telemáticos, algo que aínda non está definido e nunha comunidade onde unha de cada tres familias carece de conexión adecuada para formación telemática, segundo denuncian a Confederación Galega de ANPA (Confapa-Galicia).
As universidades alcanzarán unha decisión este luns
As sensacións que trasladan as universidades galegas é que só se contempla a vía telemática nos meses que qudan, sobre todo se finalmente prolóngase o estado de alarma como todo parece indicar. A reunión do luns entre os reitores da USC, UDC e UVigo con Carmen Pomar, conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional –que instou a “respectar as competencias autonómicas”-, decidirá por tanto o método polo que se concluirá o que resta de curso.
O ensino a distancia foi un dos elementos de discrepancia entre os actores implicados, unha decisión que agora recae nas universidades e que se tomará este luns, aínda que desde a consellería ofrecen a súa axuda para traballar conxuntamente nunha solución no referido á docencia como ás avaliacións, que tamén se decidirá o luns e a día de hoxe a principal preocupación do alumnado, ademais das prácticas das que están pendentes moitos.
EXAMES EN CASAS SEN COMPUTADOR
Pero a pregunta que se fan moitos é: é posible realizar exames telemáticos en Galicia? As ANPA de Galicia teñen as súas dúbidas respecto diso. Nesa liña, sosteñen que case un terzo das familias galegas con fillos en idade escolar carecen de acceso a redes apropiadas, así como a os medios necesarios para poder terminar o curso por vía telemática.
Estas son algunhas das conclusións de Confapa-Galicia a partir dun estudo a través das respostas de máis de 6.200 enquisados, aínda que a maioría son de infantil, primaria e ESO, aínda que nesta situación son datos extrapolables aos universitarios.
De os enquisados un 29,72% negou ter acceso a Internet con capacidade para videoconferencia ou formación virtual. Pola súa banda, máis do 60% dos alumnos ten que compartir o seu equipo co resto da familia, algo que se agrava no caso de pais teñan que teletrabajar. Ademais, o 20% non ten espazo de traballo propio para realizar as súas tarefas.
Con ferramentas deficientes ou en moitos casos sen elas os estudantes de niveis ensino universitario ou bacharelato emprega "máis de cinco horas ao día" para desenvolver a educación non presencial. Este esforzo, considerado como "desproporcionado" pola Confederación, en vistas da falta de recursos familias, técnicos e persoais que constata a enquisa e a disparidade de ferramentas, canles e contidos empregados por parte dos centros.
Doutra banda, critican que os contidos se imparten sen estrutura nin organización -o 43% dos alumnos está a recibir materia nova- e “sen interacción co alumno”, algo que dificulta a aprehensión de novos coñecementos. Por todo isto, Confapa-Galicia pon en dúbida o acceso universal á educación e argumenta que non se dan as condicións para avaliar ao alumnado cun "mínimo" de garantías.
Escribe o teu comentario