Sánchez e Iglesias ofrecen máis transferencias a Cataluña, haberaas tamén para Galicia?


A palabra "Galicia" non aparece nin unha soa vez no documento da coalición. A palabra "Cataluña", unha, para prometer transferencias como o Salvamento Martítimo e outras. Salvamento Marítimo que, por certo, leva reclamando o BNG, cuxo voto é necesario para sacar adiante a investidura. Está por ver se Galicia pode aproveitar esta nova oportunidade para profundar no seu alto goberno ou se Feijóo prefire adoptar unha actitude centralista.


|

A palabra "Galicia" non aparece nin unha soa vez no documento da coalición. A palabra "Cataluña", unha, para prometer transferencias como o Salvamento Martítimo e outras. Salvamento Marítimo que, por certo, leva reclamando o BNG, cuxo voto é necesario para sacar adiante a investidura. Está por ver se Galicia pode aproveitar esta nova oportunidade para profundar no seu autogoberno ou se Feijóo prefire adoptar unha actitude centralista.


PSOE e Unidas Podemos acordaron derrogar os aspectos máis lesivos da reforma laboral do PP de 2012, garantir a revalorización das pensións conforme ao IPC e subir o Salario Mínimo ata o 60% do salario medio en España, así como unha subida de impostos ás rendas máis altas. 


O acordo para un Goberno de coalición entre o PSOE e Unidas Podemos abre a porta á creación de "novos mecanismos intergobernamentais" nos que as Comunidades Autónomas poidan "intercambiar información e pareceres respecto a competencias de titularidade estatal".


O seu00e1nchez e Iglesias Decembro 2020



Así figura no documento de 50 páxinas que rubricaron pasadas as 17.00 horas deste luns os líderes de PSOE e Unidas Podemos, Pedro Sánchez e Pablo Iglesias, nun acto no Congreso dos Deputados.


Ábrese así a posibilidade de poñer en marcha un mecanismo diferente ao xa previsto nos Estatutos de Autonomía sobre o diálogo entre o Goberno central e o dunha comunidade autónoma, que se traducía ata a data nunha Comisión bilateral presidida normalmente polos vicepresidentes de cada Executivo.



PSOE e Unidas Podemos apostan por profundar en órganos de colaboración xa existentes entre o Goberno central e as CCAA como a Conferencia de Presidentes, as Conferencias Sectoriais ou os convenios de colaboración das CCAA co Estado, aínda que se precisa que isto non impide a presenza de procedementos e órganos bilaterais -xa sexa entre o Goberno central e unha CCAA ou entre Comunidades Autónomas- para "dirimir un asunto de interese específico para unha ou varias CCAA".


"En todo caso, esas relacións bilaterais sempre se rexerán polos principios de lealdade e colaboración entre territorios que fixa a Constitución", precisa o documento, difundido minutos antes da súa firma aos medios de comunicación.





O acordo entre o PSOE e Podemos tan só fai referencia ao conflito co independentismo en Catalunya para afirmar que o Goberno de coalición abordará "o conflito político catalán impulsando a vía política a través do diálogo, a negociación e o acordo entre as partes que permita superar a situación actual".


ERC, de cuxa necesaria abstención depende que a investidura de Pedro Sánchez salga adiante, esixe a creación dunha mesa de diálogo bilateral ad hoc entre o Estado e Catalunya para abordar o actual "conflito político".


CATALUNYA


PSOE e Podemos comprométense así mesmo a dar cumprimento aos ditames do Tribunal Constitucional e a traspasar á Generalitat aquelas competencias pendentes xa recoñecidas no Estatut de Catalunya como a xestión de bolsas universitarias, a formación sanitaria especializada, o salvamento marítimo ou a execución da lexislación laboral no ámbito do traballo, o emprego e a formación profesional.


Helimersalvamento


O Helimer de Salvamento Marítimo, con base en Fisterra pero xestionado polo Estado


Os dous partidos tamén apostan por mellorar e clarificar a distribución competencial entre o Goberno central e as comunidades autónomas co obxectivo de levar a cabo unha repartición máis clara e preciso que delimite que competencias pertencen a cada entidade e reduza ao máximo as competencias compartidas en aras de reducir a ambigüidade actual, que a miúdo desemboca en litixios nos tribunais.



"Neste sentido, resulta fundamental, dun lado, que as competencias do Goberno central estean ben configuradas, de tal maneira que iso permita a correcta coordinación das políticas nacionais e o respecto á igualdade de todos os españois. Doutro, que as comunidades autónomas dispoñan das capacidades necesarias para un autogoberno eficiente á vez que respectuoso co interese xeral", expón o documento.


Para asesorar ao Goberno a este respecto, o documento avanza a creación dun comité de expertos nesta cuestión.


TRASLADO DE SEDES INSTITUCIONAIS


Outra das novidades que incorpora o acordo entre o PSOE e Podemos para un Goberno de coalición ten que ver coa vontade do futuro Executivo para trasladar total ou parcialmente as sedes de diversas institucións e organismos estatais a distintas cidades, como unha medida encamiñada a facer fronte ao reto demográfico. "Este proceso farase en diálogo e consenso coas comunidades autónomas e concellos interesados", sinala o texto.


O futuro Goberno de coalición comprométese a aprobar un novo sistema de financiamento autonómico que "resolva as carencias, asimetrías e ambigüidades do sistema actual", aínda que neste punto o texto evita fixarse un horizonte temporal concreto.


REFORMA LABORAL


Ambas as formacións comprométense a recuperar os dereitos laborais "arrebatados" pola reforma laboral de 2012 e derrogar con carácter "urxente" aspectos como a posibilidade de despedimento por absentismo causado por baixas por enfermidade e as limitacións ao ámbito temporal do convenio colectivo, facéndoo chegar máis aló das previsións contidas no mesmo, tras a finalización da súa vixencia e ata a negociación dun novo.


Tamén prometen derrogar a prioridade aplicativa dos convenios de empresa sobre os convenios sectoriais e modificar o artigo 42.1 do Estatuto dos Traballadores sobre contratación e subcontratación laboral a efectos de limitar a subcontratación a servizos especializados alleos á actividade principal da empresa, entre outros.


Como xa anunciou o propio Goberno, elaborarase un novo Estatuto dos Traballadores do século XXI, previo diálogo con axentes sociais. En materia de contratación, planean limitar a capacidade de modificación unilateral das condicións do contrato por parte da empresa e revisar o mecanismo de inaplicación dos convenios colectivos, orientándoo a descolgue salarial vinculado a causas económicas graves.


O documento recolle o obxectivo de simplificar e reordenar o menú de contratos de traballo, reforzando o principio de causalidade na contratación temporal e as sancións aplicables ao seu uso fraudulento de forma que a contratación indefinida sexa a forma ordinaria de acceso ao emprego; e revisar a normativa sobre traballo a tempo parcial para previr o seu uso fraudulento.

Igualmente, exploraranse as opcións posibles para reducir a dualidade, favorecendo o uso do contrato fixo descontinuo para actividades cíclicas e estacionais, e revisaranse as causas do despedimento. Tamén se revisarán os contratos formativos e aprobarase e desenvolverá o Estatuto do Bolseiro, limitando o encadenamiento de períodos de prácticas e establecendo unha porcentaxe máxima de bolseiros en empresas.


SMI E PENSIÓNS


Igualmente, comprométense a subir o Salario Mínimo Interprofesional (SMI) ata alcanzar progresivamente o 60% do salario medio en España, tal e como recomenda a Carta Social Europea, o que previsiblemente elevaría o SMI ata os 1.200 euros ao final da lexislatura.


Desta forma, convocarase a mesa do diálogo social ao obxecto de promover un acordo que será a base para a proposta do Goberno e crearase unha Comisión asesora do Ministerio de Traballo e ao dispor do diálogo social, composta por expertos, sindicatos e empresarios, que estudará a evolución do SMI. Terase en conta o IPC, a produtividade media nacional alcanzada, o incremento da participación do traballo na renda nacional e a conxuntura económica.


Sobre as pensións, garántese a súa actualización conforme ao IPC real mediante lei de forma permanente e o aumento do poder adquisitivo das pensións mínimas e as non contributivas e, para iso, eliminarán o Factor de Sustentabilidade e o Índice de Revalorización das Pensións.


De igual forma, está prevista a reforma do sistema da Seguridade Social, no marco do diálogo social e do Pacto de Toledo, para garantir as súas sustentabilidade a medio e longo prazo, con medidas para asegurar o aumento dos ingresos, descargando á Seguridade Social de gastos "impropios" e revisan as bonificacións á contratación co obxectivo de reducilas.


A reorganización da Seguridade Social para dotar de maior eficacia á xestión con menores custos é outro dos puntos fixados no documento, no que tamén se inclúe o desenvolvemento do Ingreso Mínimo Vital como prestación da Seguridade Social.


AUTÓNOMOS


Para os autónomos proxéctase unha mellor cobertura e a gradual equiparación dos dereitos deste colectivo cos dos traballadores por conta allea. En detalle, establecerase un sistema de cotización por ingresos reais, sobre a base da información fiscal, que lles comportará maior protección social en caso de desemprego, enfermidade ou xubilación.


Tamén se avaliará o actual réxime especial do criterio de caixa no IVE/IVE para proceder, no seu caso, á súa revisión para, dentro dos límites da directiva harmonizada, facelo "atractivo" para autónomos e pequenas empresas, e constituirase o Consello do Traballo Autónomo.


SUBIDA DE IMPOSTOS A RENDAS ALTAS


Respecto ao ámbito fiscal, PSOE e Unidos Podemos manteñen en gran parte as medidas recollidas no errado proxecto de Orzamentos de 2019, con algunhas pequenas variacións. Así, en Sociedades fixarán unha tributación mínima do 15% das grandes corporacións, que se ampliaría ata o 18% para as entidades financeiras e empresas de hidrocarburos. En cambio, as pemes que facturen menos dun millón de euros pasarán de tributar dun tipo do 25% ao 23%.


Limitaranse as exencións de dividendos/plusvalías de sociedades pola súa participación noutras sociedades, reducindo nun 5% as referidas exencións, en concepto de gastos non deducibles no imposto, de xestión da participación que mantén a matriz na filial.


En IRPF, increméntanse dous puntos os tipos impositivos sobre a base xeral para os contribuíntes que teñan rendas superiores a 130.000 euros e catro puntos para a parte que exceda de 300.000 euros. O tipo estatal sobre as rendas de capital incrementarase en catro puntos porcentuais para as devanditas rendas superiores a 140.000 euros. Ademais, "estudarase a fiscalidade das grandes fortunas ao obxecto de que contribúan a un sistema fiscal máis xusto e progresivo".





Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE