Alianza no Colexio La Salle de Santiago para que os alumnos de 12 anos non teñan móbiles
No Colexio La Salle de Santiago de Compostela, a etapa de Primaria, xunto coa Asociación de Nais e Pais de Alumnos (#ANPA) e o equipo directivo, deu vida a unha proposta innovadora para limitar o acceso temperán dos mozos aos teléfonos móbiles con conexión a internet. Este acordo establece que as familias se comprometen a non comprar este tipo de dispositivos para os seus fillos polo menos durante o primeiro curso da ESO.
Segundo datos proporcionados pola comunidade educativa, só un 10% dos estudantes de 6º de Primaria ten un teléfono móbil. Con todo, ao chegar a 1º de ESO, esta cifra dispárase até o 99%, o que xerou preocupación entre as familias sobre os posibles efectos negativos dun acceso temperán á tecnoloxía no desenvolvemento dos menores.
O Colexio La Salle de Santiago é unha institución educativa cunha longa traxectoria na capital galega, establecida en 1924. É un colexio privado pero concertado e é un dos maiores da capital de Galicia. A institución promove valores cristiáns.
Educar nunha contorna sen presións tecnolóxicas
O obxectivo principal desta iniciativa é fomentar un uso responsable da tecnoloxía, atrasando a súa adquisición en favor dun desenvolvemento social e académico máis equilibrado. Ao contar co compromiso da maioría das familias, espérase reducir a presión social que adoitan sentir os nenos para ter un dispositivo ao mesmo ritmo que os seus compañeiros.
Desde a ANPA do colexio, destacaron a importancia deste tipo de medidas colectivas. "É fundamental que os nenos poidan gozar da súa infancia sen a constante exposición a internet, adquirindo habilidades dixitais máis adiante, cando estean preparados para manexalas de forma segura", explicaron os representantes.
Modelo local con aspiración global
A proposta, impulsada desde o ámbito local polo Colexio La Salle, podería converter nun referente para outros centros educativos interesados en adoptar medidas similares. Ademais, o colexio convidou a outras escolas e familias a reflexionar sobre o impacto da tecnoloxía na vida dos mozos e a considerar estratexias conxuntas que prioricen o seu benestar integral.
Con iniciativas como esta, a comunidade educativa espera non só beneficiar aos estudantes de La Salle, senón tamén participar no debate máis amplo sobre o uso temperán de dispositivos dixitais e o seu impacto na infancia e a adolescencia.

A que idade hai que permitir o uso dun teléfono móbil?
O debate sobre o uso de móbiles por parte dos adolescentes presenta argumentos tanto a favor como en contra de atrasar a súa adopción.A favor de atrasar o uso de móbiles, arguméntase que os menores aínda non desenvolveron a madurez suficiente para regular os seus impulsos e xestionar adecuadamente unha ferramenta tan potente. O uso temperán de smartphones asóciase con problemas no desenvolvemento da linguaxe, déficit de atención e condutas agresivas. Ademais, pode afectar negativamente o rendemento académico, a calidade do soño e a capacidade de relacionar cos demais. Os expertos sinalan que o uso excesivo de pantallas pode levar a unha perda de atención e dificultar o desenvolvemento de estratexias de comportamento adecuadas.
Doutra banda, os argumentos en contra de atrasar o uso de móbiles suxiren que limitar o acceso á tecnoloxía pode restar oportunidades aos adolescentes. Algúns estudos indican que, aínda que restrinxir o uso reduce certos riscos, tamén limita o desenvolvemento de competencias dixitais necesarias para o futuro. Arguméntase que prohibir completamente o uso de smartphones pode dificultar a adquisición de habilidades tecnolóxicas esenciais na sociedade actual.É importante destacar que non existe evidencia científica concluínte sobre a idade ideal para comezar a usar un teléfono móbil sen riscos.
Os expertos recomendan un enfoque equilibrado, establecendo regras e límites claros para o uso de dispositivos, adaptados á idade e madurez de cada adolescente. Suxírese que os pais dean exemplo de uso responsable e fomenten actividades alternativas que non dependan da tecnoloxía.
Escribe o teu comentario