Stellantis Vigo comeza a caer no proceso de paradas no que xa se instalaron Zaragoza e Madrid
A CUT anvza dous días de paradas a finais de mes nos sistemas 1 e 2 a partir do 29 e 30 de outubro respectivamente.
Os coches amontóanse nas zonas de estacionamento das factorías do Grupo Stellantis. A competencia en China, a polémica polos motores Puretech e unha baixada nas vendas son algunhas das causas que provocaron que un gran stock acumúlese nas plantas e que a compañía decida rebaixar o ritmo de produción ante a imposibilidade de colocar todos eses vehículos no mercado. Como avanzou Galiciapress o domingo, factorías en España como as de Figeruelas e Villaverde xa se viron arrastradas por esta tendencia de suspensión da produción, e esta mañá é a CUT a que adianta que a planta de Balaídos será a seguinte ao programar paradas para finais de outubro.
PARADAS
O sindicato anunciou a "alteración de actividade na semana 44", suspendendo a actividade no Sistema 1 a partir do mércores 29 de outubro en horario de tarde e no Sistema 2 o xoves 30 de outubro en horario de tarde.
A actividade nos dous sistemas renovarase, se non hai cambios, o domingo 2 de novembro con horario de noite no Sistema 1 e con horario de fin de semana no Sistema 2.
REUNIÓN A TRES
Desde a Central Unitaria de Traballadores xa traballaban nun escenario así despois da reunión mantida este luns con representantes da Confederación Xeral do Traballo (#CXT), con representanción nos centros de Madrid e Zaragoza, e STOPEL, con presenza na planta aragonesa.
O tres representan "os centros con maior produtividade do grupo Stellantis en Europa e a nivel mundial", algo que non impediu á compañía aplicar as paradas nestas fábricas, que son, segundo os sindicatos, as que ademais soportan as condicións de traballo máis duras: "Máis produtividade, máis carga de traballo, máis limitacións por sobresfuerzos, máis precariedade, máis represión e despedimentos, e todo iso a cambio de menos salario e menos conciliación familiar".
Neste sentido, critican que plan da compañía vén seguindo un modelo desde hai anos baseado "en recortes sociais e económicos, no incremento constante das cargas de traballo e nunha produtividade medida ao minuto en vehículos por hora".
"A isto súmanse xornadas obrigatorias de 6 días á semana e sobrecarga aos persoais até límites insosteible", agregan no seu comunicado, cun resultado como o que viven nestes momenros de sobreproducción no principio do ano e paradas por exceso de stock, disfrazadas, acusan, nun problema de falta de compoñentes.
PREVISIÓN DE FOLGA?
"Stellantis non perde nada: resolve estas situacións mediante bolsas de horas, ERTEs e outros mecanismos de flexibilidade que non supoñen custo algún para a empresa, pero si repercuten na vida das persoas traballadoras. Todo isto faise, ademais, coa complicidade de UXT e CC.OO., que avalan unha flexibilidade á medida da empresa mentres, de face á opinión pública, reclaman redución da xornada e melloras na conciliación", censuran o tres sindicais, que fan unha chamada á "unidade sindical" para frear este proceso, onde as administracións públicas tamén xogan un papel importante "obviando a raíz do problema" nun sector como o da automoción onde as malas condicións laborais son as responables do absentismo e do desenvolvemento de enfermidades profesionais non recoñecidas.
"Ocultar as enfermidades profesionais permite que as empresas eviten tomar medidas preventivas e melloras en ergonomía e reducir as cargas de traballo por movementos repetitivos, pondo en risco a saúde dos persoais", subliñan os sindicatos, que insisten á hora de rexeitar este modelo e chamar aos traballadores a estar moi atentos ante os "despedimentos" que converten aos operarios "en simples pezas de usar e tirar", polo que apelan "á organización, á unidade e á mobilización para defender a saúde, os dereitos e unha vida digna fronte á avaricia da multinacional e á cegueira das administracións".
Escribe o teu comentario