O Ministerio Transportes insiste na complexidade económica e xurídica do rescate da AP-9

"É evidente que se un suma as cantidades, a hipoteca acábache saíndo máis cara. Pero, ten vostede o diñeiro hoxe para pagar a hipoteca?".


|

Archivo - Peaje del Huerna, Autopista AP-66, argayo.
Foto: EP

 

O secretario de Estado de Transportes e Mobilidade Sostible, José Antonio Santano, advertiu este luns da complexidade económica e xurídica que implicaría un posible rescate das autoestradas AP-9, en Galicia, e AP-66, que une Asturias ou León.

A pesar de que a Comisión Europea emitiu este verán un ditame motivado no que sinalaba que non se respectaron as normas á hora de ampliar a concesión desas autoestradas de peaxe, o Ministerio de Transportes decidiu presentar alegacións "en defensa do interese xeral".
 


"Nós chegamos ao ministerio cunha situación de feito xa producida", sinalou Santano, quen dixo sentir "molesto" co PP porque é o partido responsable de ampliar as concesións.

Santano lembrou que esas concesións "terminasen de forma natural" en 2021 e 2023, pero foron prorrogadas. "O natural sería que nese momento esas peaxes terminasen", manifestou, reclamando "humildade" e "petición de desculpas" aos políticos do PP que critican agora a peaxe.

Insistiu en que calquera operación de rescate ten "implicacións xurídicas e económicas milmillonarias". Ademais, salientou que "os que rescatan non son os gobernos, son os cidadáns e as cidadás", subliñando que o custo sairía dos petos da poboación.

Tras participar nun acto en Asturias e Cantabria e a preguntas dos xornalistas, Santano foi preguntado por si sería máis positivo rescatar as peaxes ou intensificar o sistema de bonificacioines, e contestou comparando a situación cunha hipoteca, expondo a disxuntiva de cancelala ou seguir pagándoa.
 


"É evidente que se un suma as cantidades, a hipoteca acábache saíndo máis cara. Pero, ten vostede o diñeiro hoxe para pagar a hipoteca?", cuestionou.

O secretario de Estado explicou que as concesións teñen un período vixente por varios anos aínda, con contratos complexos nos que participaron investidores de diversas procedencias. "Modificar ou rescindir iso ten unha enorme complexidade", manifestou.
 


Destacou que o Goberno mantén aberta a súa relación coa Comisión Europea e realizou alegacións respecto diso. "Seguimos traballando defendendo neste momento o interese xeral", subliñou.

Santano pediu prudencia e comprensión ante a complexidade do proceso. "Temos que ser conscientes de que as cousas son complexas, que son complicadas", indicou, deixando entrever que o camiño para resolver a situación das autoestradas non concluíu.

O representante gobernamental ha evitado dar detalles concretos sobre un posible rescate, centrar en explicar as dificultades económicas e xurídicas do proceso. "É moi difícil calibrar o impacto económico", recoñeceu.

Finalmente, deixou a porta aberta a futuras negociacións coa Comisión Europea e análise, sen comprometer cunha solución inmediata. "Este camiño non terminou", concluíu, mostrando a postura cautelosa do Goberno ante esta complexa situación.

A Comisión Europea, no marco dun paquete de procedementos de infracción, decidiu en xullo emitir un ditame motivado no que solicitaba a España que respecte as normas da UE en materia de contratación pública, en particular con respecto aos contratos de concesión.

España ampliou a duración das concesións das autoestradas AP-9 e AP-66 (Huerna) a vinte e cinco e vinte e nove anos, respectivamente, e máis adiante vendeu as dúas empresas concesionarias sen iniciar procedementos de licitación previos nin publicar un anuncio a escala da UE.

A Comisión explicaba que, en virtude da Directiva 93/37/#CEE (aplicable naquel momento) e dos principios de igualdade de trato e transparencia que subxacen ás normas da UE en materia de contratación pública, estas ampliacións constitúen modificacións substanciais equivalentes á adxudicación de novos contratos de concesión e, por tanto, requiren un procedemento de licitación.

A Comisión enviou un ditame motivado a España, e deulle dous meses para responder e adoptar as medidas necesarias. O ministerio de Transportes respondeu expondo alegacións, de forma que as peaxes seguen vixentes.

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE