Stellantis empeza a importar masivamente coches eléctricos chineses, que tamén ensamblará en Europa
Stellantis segue adiante no seu plan de introducir coches chineses en Europa, mediante a súa importación e ensamblaje, o que aumenta as dúbidas sobre o futuro a medio prazo de plantas de produción propia como a de Vigo. Onte anunciou que os primeiros modelos da súa nova filial Leapmotor International xa navegan cara a Europa.
“Leapmotor International, unha compañía dirixida por Stellantis ao 51/49 entre Stellantis e Leapmotor, enviou a primeira partida de vehículos eléctricos Leapmotor (modelos T03 e SUV C10) desde Shanghái (China) a portos europeos este mes”, explica a compañía nun comunicado no que o CEO Tavares saca peito ante un “momento histórico”.
Tavares leva anos advertendo que os fabricantes europeos corren o risco de quedar fóra do mercado se non se adaptan á competencia chinesa e Europa refúxiase, como Estados Unidos, nunha política de aranceis. Así xustificou unha agresiva política de redución de custos, que está a causar que varias empresas auxiliares da automoción na comarca de Vigo queden fose da nova plataforma do coche eléctrico a pesar de ser provedores tradicionais da planta de Balaídos.
Ademais, o CEO deseñou unha alianza cos chineses de Leapmotor, creando a filial Leapmotor International, da que os europeos posúen o 51%. O perigo para Vigo e outras factorías do grupo é que non se trata só de importar automóbiles de China, tamén de producilos -ou polo menos montalos- no Vello Continente.
De feito, xa se coñecen plans para ensamblar 150.000 coches do modelo T03 en Europa. En concreto, na factoría de Stellantis en Tychy, Polonia. É importante destacar que os polacos non producirán os vehículos, limitaranse a montar os kits que lle enviarán desde China. Por tanto, o valor engadido e o emprego xerado localmente será moito menor que nunha factoría convencional.
Cando estarán á venda os coches chineses de Stellantis? O prazo anunciado é setembro e, en principio, deberían estar dispoñibles nos concesionarios que traballan co grupo, os que comercializan as súas marcas, como Citroën, Peugeot, Fiat ou Alfa Romeo.
A alianza adianta que Leapmotor International JV ten previsto aumentar a 500 os puntos de venda de vehículos Leapmotor en Europa para 2026, fronte aos 200 existentes a finais de 2024, prometeu a multinacional no seu comunicado.
O desembarco dos Leapmotor en Galicia producirase, por tanto, case ao mesmo tempo que a apertura dos concesionarios doutro fabricante asiático, BYD. Da man da rede de concesionarios galega Pérez Rumbao, anunciou a comercialización desta marca -que é moito máis poderosa que Leapmotor, que só é o undécimo fabricante de coches eléctricos en China-.
Non só se ensamblarán autos de Leapmotor en Europa, BYD xa anunciou que construirá unha factoría en Hungría. Outro fabricante mandarín, Cherry auto anunciou que empezará a producir en España e Italia.
Un utilitario e un gran SUV, primeiros coches eléctricos de Leapmotor dispoñibles en Galicia
España, Alemaña, Francia, Italia, Portugal, Bélxica, Romanía, Grecia e Países Baixo serán os mercados que se abrirán no outono. En principio, con dous modelos, Leapmotor C10 e Leapmotor T03.
O Leapmotor C10 empezou a comercializar en China en marzo por un prezo aproximado de 19.900 euros para a versión eléctrica pura. A versión híbrida pódese conseguir por algo menos, partindo desde os 19.300 euros. O fabricante promete unha autonomía de 530 km na versión 100%, que é a que chegará a Europa.

Trátase dun gran SUV eléctrico, que conta cunha lonxitude de 4,73 metros e que en principio compite no mesmo segmento que coches como o Skoda Kodiaq e o Tesla Model E.
Pola súa banda, o T03 similar ao Dacia Spring e o novo Citroën ë-C3, por exemplo. Un utilitario urbano de 5 portas para o que prometen unha autonomía de 265 Km (420 km en cidade). Obtivo o posto núm. 1 no J.D. Power Initial Quality Study no segmento de BEV pequenos.
Trátase dun sector, o dos pequenos coches para desprazamentos por cidade, onde os vehículos eléctricos non están a cultivar moito éxito, dado que as alternativas de combustibles fósiles seguen sendo máis baratas en Europa.
Curiosamente, son os coches máis grandes, os grandes SUV, os que están a acaparar máis mercado. Con todo, o C10 deberá demostrar si é competencia para o Tesla E, que é o gran dominador do sector. Gañou “2023 International CMF Design Award” polo seu deseño tecnolóxico, o 2024 Gold Award dos French Design Awards (#FDA) e o 2024 Gold Award dos MUSE Design Awards de EE.UU. pola súa coidada estética.
Leapmotor ten a súa sede en Hangzhou, provincia chinesa de Zhejiang, fundada fai menos de dez anos. A principios de maio de 2024, Stellantis e Leapmotor formaron unha alianza chamada Leapmotor International B.V. para explorar o mercado internacional. Grazas a ese acordo, Stellantis asegurouse a distribución e a produción dos modelos deste fabricante fose de China. Os europeos posúen xa o 20% da empresa chinesa que, en última instancia, depende do Partido Comunista Chinés, como todas as grandes empresas do país.
Escribe o teu comentario