Telefónica, un século conectando as voces do mundo

Telefónica cumpre cen anos sendo a décimo terceira multinacional en telecomunicacións a nivel global e a cuarta en Europa. Pasou un século desde que a Compañía Telefónica Nacional de España (CNTE) comezase a súa andaina. Fíxoo monopolizando o uso telefónico en España e coa participación maioritaria da americana ITT. Empezou así un percorrido que levou a esta compañía a figurar entre as máis representativas do sector.


|

Centenario telefu00f3nica
Centenario Telefónica


O centenario de Telefónica lémbranos que ademais de ser fundada en 1924 en España, esta compañía creceu desde os seus modestos comezos até converter nun xigante internacional no mundo das telecomunicacións. Nada durante a década de “O Felices Vinte” do pasado século, a idea era monopolizar o servizo telefónico en todo o territorio nacional. Isto fíxoo grazas ao achegue tecnolóxico da multinacional estadounidense ITT e o apoio do goberno, por aquel entón presidido por Primo de Rivera. En 1945 o Estado adquire case o 80% das accións de Telefónica e nos anos sesenta do século XX empeza a privatización de paquetes accionariais da mesma. Este proceso paulatino de privatización culmina en 1999 coa venda do último paquete de accións públicas. Tamén nos 90 cambia de nome pasando a chamar Telefónica S.A. 

 

 

 


 

Transformacións ao longo de cen anos

A actual Telefónica empezou xestionando o monopolio das comunicacións por teléfono en España. Cos diversos cambios introducidos no seu accionariado a mediados do século XX, pasou a ser unha empresa maioritariamente estatal. Con todo, e xa antes da Transición realizar movementos de face a expandir o seu capital e permitir a participación privada.
 

Coa entrada na UE en 1986, España tiña que afrontar unha serie de cambios nas súas políticas económicas e industriais, entre eles a eliminación de monopolios incluídos os estatais. Así é como aparece a venda de paquetes accionariais de Telefónica até ese momento pertencentes ao Estado. Por outra banda, e para adaptar ás novas realidades financeiras e empresariais, a compañía afrontou unha serie de reorganizacións que lle permitisen operar de forma máis cómoda no mercado internacional. Con todo, en 2024 o Goberno español volveu ao accionariado da compañía coa previsión de alcanzar o 10% do mesmo.

 

Innovación

As diferentes conxunturas económicas transformaron a Telefónica nun referente tecnolóxico dentro do campo da comunicación. Así, actualmente é unha das compañías que máis apostou pola transformación dixital en paralelo á expansión financeira global. Por iso é referente en América Latina e en Europa en canto á súa adaptación aos avances tecnolóxicos dixitais.


Os datos apuntan a que Telefónica opera en máis de vinte países de Europa e América atendendo a máis de 300 millóns de usuarios e creando máis dun millón de empregos entre directos e indirectos. O segmento de mercado onde Telefónica ten unha ampla presenza é na telefonía móbil con 250 millóns de terminais e 18 millóns de accesos a Internet de banda ancha.

 

Ademais, tamén siver Internet en España e varios países de Europa e Iberoamérica, mediante ADSL ou fibra óptica FTTH. Ofrece servizos de televisión mediante subscrición con vía IPTV e satélite en España Movistar Plus+, en Hispanoamérica Movistar TV, e en Brasil Vivo TV. Por outra banda, entrou no sector da produción audiovisual mediante participación en empresas do ramo.

 

Marcas de Telefónica

Debido á diversificación da súa oferta e a cuestións de mercado, a multinacional está a operar hoxe en día con diferentes marcas segundo que territorios. Desta forma en España e Hispanoamérica opera con Movistar, que fora a marca para a telefonía móbil dixital.

 

En Europa opera baixo o nome de O2 e é un operador alternativo en España. A marca traballa sobre todo no mercado británico e alemán. Por último, Vivo é o nome para Telefónica en Brasil onde opera todos os servizos, desde telefonía fixa a televisión.

 

Actualmente, Telefónica ofrece iniciativas en intelixencia artificial, Internet das Cousas (IoT) e ciberseguridad. Isto tamén fixo que se comprometa coa sustentabilidade e a responsabilidade social corporativa reducindo a súa pegada de carbono e apoiando o desenvolvemento en comunidades onde opera.

 

Telefónica continúa investindo en infraestrutura de rede de última xeración, desenvolvendo novos produtos e servizos innovadores, e expandindo a súa presenza global. Ademais, está comprometida coa colaboración con socios estratéxicos na industria tecnolóxica para impulsar a innovación e ofrecer solucións que melloren a vida das persoas e impulsen o progreso económico. Por último, e tal como sinalaban na celebración do seu centenario, a multinacional desexa seguir avanzando, “innovando e conectando ao mundo, seguiremos transformando a vida das persoas”.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE